S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

Úvod » Reprosoustavy » Sloupové repro » Q ACOUSTICS 5040 světlý dub


        

Q ACOUSTICS 5040 světlý dub

 

skladem

+ reprokabely ZDARMA


0x
Dostupnost: 1-3 dny
Číslo produktu: QACOUSTICS5040svd
Výrobce: Q Acoustics
EAN kód: 5036694051382
bez DPH : 26 438 Kč (1 052 EUR)
s DPH (21 %):
31 990 Kč (1 273 EUR)
Hlídací pes:
Hlídací pes

do košíku:
  pár  

Varianty tohoto výrobku

Obrázek:
Číslo produktu / Název zboží:
 
Cena:
Q ACOUSTICS 5040 bílá
QACOUSTICS5040wh
Q ACOUSTICS 5040 bílá
31 990 Kč (1 273 EUR)
Q ACOUSTICS 5040 černá
QACOUSTICS5040b
Q ACOUSTICS 5040 černá
31 990 Kč (1 273 EUR)
Q ACOUSTICS 5040 rosewood
QACOUSTICS5040rose
Q ACOUSTICS 5040 rosewood
31 990 Kč (1 273 EUR)

Popis & Specifikace

Sloupová dvoupásmová 150W reprosoustava s bassreflexem. Příjemné zvukové podání a precizní dílenské zpracování – to je nová série 5000, která se vklínila mezi řady 3000i a Concept. Je složena z dvojice regálovek 5010 a 5020, stejného počtu sloupů 5040 a 5050 a centrální reprosoustavy 5090. Na výběr je ze čtyř barevných provedení – černá a bílá matná, světlý dub a rosewood. Strohý funkční design vyhoví umístění ve většině interiérů, kde je kladen důraz na design, ale současně špičkovou reprodukci.

Hi-Fi by HiFimarket.cz

  • TiP : objednávku můžete hradit i na spláty s 0% úrokem, formou odložené platby nebo platbou na 1/3 - (více info zde)

Design C3 Continuous Curved ConeTM ve středovém/basovém měniči zajišťuje hladší integraci vysokých frekvencí s výškovým reproduktorem a vynikající dynamiku basů.
Sofistikovaný, čistý a současný design s motivem tmavé akrylové přepážky odráží minimalistický profil C3 Continuous Curved ConeTM.
Dodává se ve čtyřech stylových provedeních: Satin Black, Satin White, Santos Rosewood a Holme Oak.
S designem převzatým ze série Concept, ale v novém pouzdře, je vysokofrekvenční měnič plně hermeticky utěsněn a mechanicky izolován od přední ozvučnice, aby byl chráněn před vnitřním tlakem kabinetu a rezonancemi středobasového měniče.
Uzemněný design středobasového měniče poskytuje vyšší výkon.
Vnitřní výztuha Point-2-PointTM (P2P) vyztuží ozvučnici, aby se minimalizovaly vibrace s nižší frekvencí a zároveň se zaměřilo stereo zobrazení a zlepšila se zvuková scéna.
Helmholtz Pressure Equalizers (HPETM) snižuje vnitřní tlak a stojaté vlny

Nová řada 5000 od Q Acoustics je řada stereo reproduktorů a reproduktorů pro domácí kino, které překalibrují vaše vnímání toho, jak může reproduktor vypadat a znít. Středobasový měnič C3 Continuous Curved Cone™, který ztělesňuje skutečný a významný pokrok v designu měničů, povyšuje řadu 5000 nad rámec jakéhokoli nominálního soupeře. Díky začlenění inovativní technologie skříní, která byla poprvé nasazena ve vlajkové lodi Concept řady společnosti, je řada 5000 stejně nekompromisní zevnitř, jako je sofistikovaná a moderní zvenčí.

Sofistikovaný a moderní design
Reduktivní povaha vzhledu C3 Continuous Curved Cone™ se odráží také v minimalistickém designu řady 5000 s jeho sofistikovanými, ale současnými liniemi, které se přiklánějí k elegantní podobě nejnovější série reproduktorů Concept. Čela ozvučnic jsou laminována vrstvou butylkaučuku a černým akrylovým lemem, nejen proto, aby poskytovala tlumicí vrstvu pro potlačení vibrací vyskytujících se v ozvučnici, ale aby nabídla poutavý protipól kosmeticky čisté přední prezentaci nepřerušované žádnými upevňovacími prvky.

Design středobasového měniče
Srdcem vylepšeného designu středobasových měničů je C3 Continuous Curved Cone™. Geometrie kužele vyžaduje dobrou sílu motoru pro optimální výkon. Podstatné magnety jsou připojeny k velkým kmitacím cívkám pro zvýšení síly motoru – výsledkem je 50% zvýšení výkonu a ovládání srovnatelného měniče s 25,4 mm kmitací cívkou. Výsledkem je zlepšení dynamického rozsahu reproduktoru, zejména v oblasti basů.

Konstrukce vysokofrekvenčního měniče
Na základě konstrukčního principu výškového reproduktoru, který se nachází v nejnovější řadě Concept, je jednotka vysokofrekvenčního měniče hermeticky utěsněna a mechanicky izolována (plovoucí) od ozvučnice, aby se zabránilo modulaci vnitřního tlaku zevnitř ozvučnice a sousedního středobasového měniče. Vnitřní komora je také pečlivě odvětrávána pro nižší zkreslení, s nižším bodem výhybky pro bezproblémovou integraci přes oblast výhybky.

C3 Continuous Curved Cone™
Profil C3 Continuous Curved Cone™, skutečný pokrok v prvcích designu středových/basových měničů, je výsledkem rozsáhlého výzkumu a odborného inženýrství s cílem spojit výhody basového výkonu tradičního přímého kuželového kužele s ovládáním frekvence vysokého/středního rozsahu. rozšířený kužel.
Vytvořením jediného, hladkého, souvislého profilu křivky jsou výhody jasné. Jeho vynikající rozptyl spolu s dobře řízenou frekvenční odezvou a sníženým harmonickým zkreslením umožňuje hladší integraci s výškovým reproduktorem. Hluboká basová dynamika je také vynikající, s tímto pevnějším, tlumeným zvukem v nízkých otáčkách, který umožňuje větší flexibilitu v umístění reproduktorů blízko hranic stěn poslechové místnosti.

P2P™ (Point to Point) vyztužení
Q Acoustics P2P™ (Point to Point) vyztužení používané v celé řadě 5000 podporuje části ozvučnice, které je třeba vyztužit, díky čemuž jsou nové ozvučnice výjimečně tuhé, zlepšují zaměření stereo obrazu a poskytují zvukové scéně větší přesnost než kdykoli předtím.

HPE™ (Helmholtzův ekvalizér tlaku)
Technologie HPE™ (Helmholtz Pressure Equalizer) navržená tak, aby převáděla tlak na rychlost a redukovala celkový tlakový gradient uvnitř skříně reproduktoru, byla použita u stojanových reproduktorů 5050 pouze za účelem snížení rezonance skříně. Tato technologie je ideální pro vyšší reproduktory, které mají tendenci rezonovat na jedné oblíbené frekvenci.

Šířka (mm) : 361
Výška (mm) : 967
Hloubka (mm) : 293
Barva : černá
Konstrukce : 2-pásmová regálová reprosoustava
Osazení : 2x 125mm středobas / 1x 25mm výškový měnič
Impedance : 6 Ohm / min. 3.0 Ohm
Frekvenční rozsah : 39 - 30 000 Hz
Citlivost : 91.5 dB
Dělící frekvence : 2.5 kHz

Test report - HiFimarket.cz

Když se řekne Q Acoustics, vybaví se patrně každému, kdo se jen chvíli v oboru pohybuje, jemné, střídmé tvary ozvučnic a měkký, vřelý, všeobecně příjemný zvukový charakter. Takové vlastnosti si klade za cíl poskytnout též nová série 5000, stojící nad základními modely 3000i a pod řadou Concept, jakkoliv technicky vychází právě spíše z ní, zatímco cenově se blíží sérii základní. Momentálně jí vládne středně velký sloupek 5040.

Opticky nelze model 5040 zaměnit s produktem jiného výrobce – mimořádně čistý kabinet má zřetelně zaoblené horizontální hrany, typické rozložení měničů nebo třeba zadní stabilizační nožky v podobě do stran trčícího trojúhelníkového profilu. To vše vytváří uhlazený designový koncept, snadno zapadající do moderních čistých interiérů.

Pole tří měničů je koncentrované v D’Appolito rozložení v horní třetině ozvučnice, vyrobené z minimálně 1,8 cm tlustých MDF profilů – čelní stěna má ale plných 2,5 cm. Reproduktory tkví v akrylátové desce, kolem nich je přetažena poměrně výrazná šíře butylového nátěru, majícího za úkol tlumit nežádoucí odrazy vyzařované energie.

Výškám je zasvěcena měkká kopulka o průměru běžných 2,5 cm. Má vlastní uzavřenou pracovní komoru, aby nepodléhala změnám tlaku ve 27 litrovém pracovním prostoru, který jinak sdílí s oběma středobasy. Omezení nežádoucích interakcí zajišťuje přisazení ke skříni přes elastické prvky, vytvářející téměř plovoucí systém. Technologicky vychází ve velké míře z vyšších modelů řady Concept.

Dva středobasy jsou už na pohled velmi čisté, absencí středové prachovky se odlišují od doposavad používaných řešení v reprosoustavách Q Acoustics. Prim hraje zcela nově vyvinutá membrána o průměru 12,5 cm s geometrií C3, což je zkratka pro Continuous Curved Cone. Toto tvarování kónusu, završené přilepením k velké vlnce gumového závěsu, by mělo distribuovat vyzařovaný zvuk v nadstandardně širokých úhlech.

O řízení nové membrány se stará veliký feritový magnet, former ze skelných vláken, jehož pohyb regulují také měděné zkratovací kroužky a cívka s průměrem 2,54 cm, navinutá poměděným hliníkovým drátem.

Utlumení nežádoucích rezonancí skříně zajišťují nejen vnitřní vzpěry, umístěné dle výsledků vibrometrické analýzy, ale také systém Helmholtzových rezonátorů. Znamená to, že v interních trubicích se tlak vzduchu snižuje získáváním na rychlosti proudění a méně pak rozkmitává stěny, což v důsledku méně ovlivňuje pracovní podmínky reproduktorů.

Zadní plocha je čistá a rovná, ve spodní třetině z ní vykukuje zaoblený výdech bassreflexu a pod ním malý zakulacený obdélníček, kde skrze dvě jamky pronikají na danou cenu nebývale dobře zpracované a dimenzované reproduktorové terminály v single-wire konfiguraci.

Přestože jsou posazeny výše ve firemním katalogu, jsou svým tělem 5040 menší, než třeba 3050i. Mají na výšku 96,7 cm, do šířky 36,1 cm (ovšem to je včetně nožiček) a do hloubky 29,3 cm. Každý kus váží vcelku poctivých 18 kg.

Výrobce udává pracovní frekvenční rozsah 39 – 30 000 Hz (-6 dB), jmenovitou impedanci 6 ohm (ač jedním dechem říká, že minimum leží na velmi nízkých 3 ohmech) a charakteristickou citlivost 91,5 dB / W / m. Frekvenční výhybka druhého řádu dělí systém na dvě pásma v úrovni 2 500 Hz.

Sloupek 5040 jsme poslouchali v pražském studiu HIFI CZ, kde mu ke srovnání stály nižší 3050i, ale také „sourozenci“ 5020. Hrálo se přes všestranný Magnat MC 400 a kabeláž Oehlbach.

„Honey Hill“ od dvou saxofonistů Bena Webstera a Johnnyho Hodgese („The Soul of Ben Webster“ | 1995 | nahráno 1958 | Verve | 527 475-2) obsahuje spíše době nahrávání poplatně decentní, ale důstojný záznam kontrabasu. 5040 ho ukazují v příjemně houpavé, syté a měkce poddajné formě. Objemem dokázaly reprosoustavy vyplnit prostor až k poslechovému místu solidně a tón provázel už i fyzicky citelný pocit brouknutí. Sice skutečně měkčí, ne audiofilský, ale zato velmi tolerantní a díky své vřelosti jednoduše hezký na poslech. Nejlépe pak bas fungoval, když jsme přistavili ozvučnice vlastně až nečekaně blízko k zadním stěnám, je vidět, že výrobce je pečlivě naladil pro běžné domácí podmínky.

Precizně ovládaný vokál Michaela Bublého v „Georgia on My Mind“ („Crazy Love“ | 2009 | Reprise | 9362-49627-7) byl představený podstatně otevřeněji, nežli u menších 5020. Získal tělo a sytost, stejně tak ale dodatečnou dávku srozumitelnosti. Přesto stále poznáte charakteristický zvukopis Q Acoustics s jejich hedvábně vřelým stylem, je to teplo a klídek, zpěv k vám doplave s nenucenou pohodou a jistou elegancí, či možná spíše laskavostí. A přestože to je nekonfliktní podání, které se neomrzí, má dobrou pevnost a čistotu, stejně jako srozumitelnost, kdy se v těchto ohledech blíží docela překvapivě vyšším modelům řady Concept. Líbilo se nám, jak poslech přímo vybízel k relaxaci a uvolnění smyslů – na mnoha systémech je radost jen tak poslouchat, ale Q Acoustics 5040 k tomu mají na danou cenu až neobvyklou dávku talentu.

Až audiofilsky načančané cinkání v „Somewhere, somebody“ od Jennifer Warner („The Hunter“ | 1992 | BMG | 4007192619740) mělo skrze 5040ky dobrou zřetelnost, přesto nebylo nijak dominantní nebo dopředné, reprosoustavy drží výšky na uzdě. Čitelnost je však v dané třídě bezproblémová, ba dokonce dobrá, ač charakter by se dal popsat jako neuspěchaný. Díky tomu však i horší nebo ostřejší nahrávky nebude problém poslouchat. Množství rozkrytých detailů je zprvu možná ne úplně nápadné, ale čím déle posloucháte, tím více doceníte „normálnost“ prezentace a vlastně asi i mírně nadprůměrné množství informací, které se k vám dostávají – jen se na ně musíte chtít trochu soustředit, jinak zůstávají integrální součástí celku a nikam se netlačí.

Brahmsův „Smyčcový kvintet č. 2 v g dur, op. III“ (The Allegri Quartet | „G major Quintet, op. III“ | 2001 | nahráno 1994 | naim | naimcd10) neměl hřmotnou výbušnost nebo moderní intenzivnost, ale jako kdyby se v Q Acoustics rozhodli spíše pro jemnou, ale hutnou a tučnou prezentaci. Hudba připomíná řinoucí se lávu, která nespěchá, ale zato obklopuje, obaluje a pohlcuje. Dynamika je o víc než kategorii důstojnější, pevnější a jistější, než u 3050i, hudba bublá, brumlá, klokotá a pružně se převaluje – to vše vlastně lépe, než jsme očekávali. Tempo je možná lehce uvolněnější, přesto díky objemu a nekonfliktní pohodě nebudete postrádat hudební energii.

Přehlednost a zřetelnost McLaughlinovy skladby „Lotus Feet“ („Remember Shakti“ | 1999 | Verve | 559 945-2) je zcela v mezích nároků dané třídy. 5040 hrají na povrchu s univerzální vřelostí, jemností a do jisté míry i měkkostí, ale když se zaposloucháte, je zde vlastně docela dost informací. Oproti ladění většiny dnešních konkurentů však tyto reprosoustavy netlačí kupředu, hudba vyvěrá vlastní gravitací. Není to tedy audiofilský přednes ve stylu „každá nuance se počítá“, ale spíše ladění, jež vám umožní strávit příjemných 15 minut stejně snadno, jako tři čtyři poslechové hodiny – navíc bez ohledu na zvolený hudební materiál, film či hru. Už jste v segmentu prémiového zvuku a přesto naladěného univerzálně, mile a vstřícně, s řekněme organickou homogenností. Jednoduše sedíte a užíváte si hudbu a o víc netřeba se starat.

„Amuseum“ Jamese Newton Howarda („…and Friends“ | 1983 | Sheffield Lab | CD-23) měla scénu bez problémů posazenou mezi reprosoustavami, hezky od jedné ozvučnice k druhé i přes jejich poměrně větší rozestup. I v pozici blízko zdi udržují reprosoustavy bezproblémovou pravolevou organizaci. Není to audiofilsky „zaříznutý“ přednes s dokonale vykrouženými nástroji, rozhodně tu ale nepanuje žádný chaos – prostě pohodová, uvolněná reprodukce.

Břitký (a nijak oslnivě nahraný) pop-rock od pražských The Prostitutes ve skladbě „Leave It Like It Is" („Hometown Zombies“ | 2009 | nahráno 2008 | Championship | CHMPS 077-2) ukázal nejsilnější kvality modelu 5040 – hudba prostě hraje. Řízná kytara má důstojný šmrnc, při žádné hlasitosti neřeže do uší (to ani činely) a můžete poslouchat plně uspokojivě při normálních nižších úrovních, kde se 5040 cítí zjevně nejlépe. Ale i když dáte hlasitost na „rockovou“ úroveň, nemají reprosoustavy problém, byť rytmickou složku dobarvuje už i energické ducnutí bassreflexu. Dá se říct, že Q Acoustics umí odfiltrovat velkou měrou ty méně žádoucí složky a zanechat zábavnou část poslechu.

Nová řada 5000 od Q Acoustics je prostě dobrým počinem – má jednoduchý design, který snadno zapadne do běžné domácnosti a ve stejném duchu se nese i její zvukové ladění. Ať už si pustíte rádio, libovolnou hudební nahrávku, film nebo nějakou hru, všechno bude hrát zábavně, s dostatečnou plností a hlavně organicky, vřele, příjemně a nekonfliktně, takže se nemusíte obávat ani řízenějších nebo prostě „neaudiofilských“ nahrávek. Navíc to není tak úplně „maskovací“ charakter, zvuk má dostatečnou konkrétnost, rozlišení i dynamiku, aby bez problémů splnil nároky skutečného hi-fi. Sloupový model 5040 je pak vynikající ve svém poměru ceny a výkonu, hledáte-li univerzální ozvučení, které funguje nejlépe v podmínkách běžných obývacích pokojů a nabídne vám zážitky s puncem muzikálnosti.

KLADY
+ férová cena
+ čisté zpracování a design
+ vřelý, univerzálně příjemný přednes
+ dobrá konkrétnost a organická hladkost zároveň
+ vyladěné na to, aby hrály tiše a středně hlasitě a navíc i u zdi
+ ideální poměr cena / výkon v dostupném hi-fi

ZÁPORY
- patrně nic zásadního, nehledáte-li 100% věrnost v dobrém i zlém

Autor: Daniel Březina, hifi-voice.com

Hi-Fi by HiFimarket.cz

Odkaz na web výrobce   Odkaz na Youtube  Bonusy zdarma

Komentáře

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.

NzgwZDV
Hlídací pes
Watch DOG


Informovat na e-mail při změně:


       když cena klesne pod

        když produkt bude na skladě


Zadejte Váš e-mail: