Grado
Americká firma Grado vznikla v newyorkské čtvrti Brooklyn na začátku padesátých let. Tehdy se Joe Grado, povoláním hodinář, ale hlavně milovník hudby a aktivní operní zpěvák, začal zabývat na kuchyňském stole vylepšováním a laděním tehdejších gramofonových přenosek. Jeho technická zdatnost, znalost materiálových vlastností a hlavně schopnost, okamžitě odlišit hudební věrnost od elektrizujícího zvuku, mu záhy přinesla nečekaný úspěch.
Začátkem osmdesátých let se začalo, ve vší tajnosti s experimentováním na vývoji sluchátek studiové kvality a o pár let později spatřily světlo světa již zralé a konkurence schopné finální výrobky. Jejich konkurenceschopnost byla v počátečních momentech až udivující. Hned v prvních letech se tato sluchátka s nezvykle nostalgicky působícím tvarem stala synonymem nezvykle věrné reprodukce a zároveň i překvapivého komfortu. Tým Johna Grada zúročil desítky let zkušeností se sestavováním titěrně malých součástek přenosek a své znalosti problematiky s rezonancemi materiálů přenesl do vývoje a výroby této, audiofily často podceňované oblasti. Přičemž je všeobecně známo, že u kvalitních sluchátek je možno dosáhnout snadněji vysoce kvalitního zvuku, konkurujícímu nejlepším reprosoustavám světa a to za částky mnohonásobně nižší.
U výrobků Grado Labs je dokonce doslova výrobcem varováno před velmi nízkým zkreslením a tím i z důvodu vyšší hlasitosti možným poškozením sluchu….zní to jako paradox, ale je pravdou, že reproduktory a sluchátka mají často vysokou úroveň zkreslení při reprodukci (zvláště při hlasitější). Tím je posluchač logicky informován o její úrovni a od dalšího zesílení signálu je podvědomě odrazován. U pár výrobků s nízkým zkreslením se toto varování vytrácí a velmi často se úroveň hlasitosti zvyšuje až daleko za běžnou hranici, protože se zde nepříjemné zkreslení jednoduše nevyskytuje a nemůže tedy varovat ….
Výrobní řada Grado se sestává ze sedmi vzájemně odlišných typů a jejich zařazení v hierarchii je vždy opodstatněno jak rozdíly v použitých materiálech a výrobní technologii, tak v i jejich ceně. Jediným méně zajímavým typem se z našeho pohledu stávají SR125, ale to jen díky faktu, že vyšší model nad ním je nabízen dlouhodobě za zvýhodněnou cenu a tím se stává jasně lepší volbou .
Od začátku devadesátých let se Grada nechají vidět ve všech režiích světových nahrávacích studií a vedle svých jediných konkurentů, japonských sluchátek STAX jsou zaběhlým standardem při masteringu hotových nahrávek. Relativně nízká hmotnost i nízká impedance (maximálně 32 Ohmů) umožňuje použít typy Grada (hlavně typy SR60 a SR80) i jako sluchátka k vysoce kvalitním přenosným přehrávačům a je též důležité zmínit, že ke všem sluchátkům patří v základní ceně i jedna náhradní sada výměnných náušníků.
Pro dosažení nejvyšší možné kvality reprodukce je možno zakoupit bateriemi napájený sluchátkový zesilovač Grado RA1, který se při testování v renomovaných zahraničních časopisech dostal na absolutní špičku mezi podobnými komponenty. Tajemství tohoto úspěchu se zatím nepodařilo nikomu odhalit, protože RA1 má svoji elektroniku v mahagonové krabičce pečlivě zalitou epoxidovou pryskyřicí a tím se stává recept na tuto úroveň reprodukce dokonale nedostupným.
Doprava ZDARMA
Otevřená dynamická sluchátka, nová volně průchodná membrána, dřevěné mušle
Doprava ZDARMA
Otevřená dynamická sluchátka, nová volně průchodná membrána, dřevěné mušle
Doprava ZDARMA
Otevřená dynamická sluchátka, zlepšená membrána s odstresujícím filtrem a UHPLC
Doprava ZDARMA
Otevřená dynamická sluchátka, zlepšená membrána s odstresujícím filtrem
Doprava ZDARMA
Otevřená dynamická sluchátka, zlepšená membrána s odstresujícím filtrem a UHPLC
Otevřená dynamická sluchátka s nerezonujícími mušlemi
Otevřená dynamická sluchátka, čtyř vodičový měděný kabel a větší ušní polštářky