CAMBRIDGE AUDIO CXC + optický dig.kabel ZDARMA

Kód zboží: CAMBRIDGEAUDIOCXC
Doprava ZDARMA Recenze

CD transport s extra nízkým jitterem a výstupem SPDIF/TOS

  • Cena vč. DPH:14 990 Kč/kus
  • Dostupnost: Skladem
  • Záruka:24 měs.
Množství:

CAMBRIDGE AUDIO CXC + optický dig.kabel ZDARMA

CD transport CXC je samozřejmě ideálním společníkem pro ostatní výrobky řady CX. Využívá S3 servo obvody od Cambridge Audio pro bezchybné načítání dat. Má pochopitelně jak optický tak koaxiální digitální výstup a na své kompaktní rozměry váží slušných 4,7 kg, což vypovídá o jeho poctivé konstrukci.
 

  • Barva:černá, stříbrná.
    (barvu upřesníte v obj.košíku v poli Komentáře)



Jednorychlostní, pro přehrávání hudebních CD optimalizovaný transport Cambridge CXC, byl navržen pro dobře fungující načítání digitálních dat z CD nosičů, s nejmodernější korekcí chyb. Používá legendární, osvědčené S3 servo a nejpokročilejší systém chybové korekce. Víceúčelové univerzální Blu-ray přehrávače mu prostě nemohou konkurovat. Bez vlastního D/A převodníku je předurčen pro použití v kombinaci se zesilovači řady CX. Dokonale se uplatní také ve spojení s jakýmkoliv kvalitním externím D/A převodníkem.

  • Digitální audio výstupy: S/PDIF coaxialní a TOSLINK optický
  • S/PDIF výstupní impedance: < 75 Ohmů
  • Maximální příkon: 25 W
  • Příkon v pohotovostním režimu: < 0.5 W
  • Rozměry (v x š x h): 85 x 430 x 315mm
  • Hmotnost: 4,7 kg

 

 

CAMBRIDGE AUDIO CX: nová řada britského výrobce

Jeden z největších britských výrobců, Cambridge Audio, uvádí na trh zcela novou řadu audio komponentů pod označením CX. Výrobce se rovněž rozhodl zkrátit svou značku na prosté Cambridge a mírně upravil také své logo.
Řada Cambridge CX svou pozicí v portfoliu značky navazuje na dnes již nevyráběnou řadu audio komponentů řady Azur. Výjimku tvoří řada 8000, která zůstane v nabídce Cambridge Audio nadále. Výrobce se rozhodl pro výraznou inovaci vzhledu komponentů, které nyní působí modernějším dojmem, než tomu bylo u starších sérií Cambridge Audio. V případě nových zesilovačů řady CX se konstruktéři zaměřili především na vylepšení digitální konektivity. 
 
Zesilovače Cambridge CX dostaly do vínku lepší D/A převodníky, než měli jejich starší souputníci. Podle Cambridge Audio již připojení digitálního zdroje audia přímo k zesilovači není třeba považovat za provizorní řešení. Jedním slovem zástupci Cambridge Audio dodávají, že zařazení síťového přehrávače Cambridge CXN, osazeného zdvojenými převodníky Wolfson, do sestavy výslednou kvalitu reprodukce posune ještě o něco výše.
 
U masových výrobců jsme svědky toho, že D/A převodníky začínají být běžnou součástí integrovaných zesilovačů a Cambridge Audio nezůstává pozadu. Zajímavou novinkou je v mainstreamových vodách samostatný transport CD, který nahrazuje dosavadní samostatné CD přehrávače značky. Tento transport lze propojit s integrovaným zesilovačem nebo síťovým přehrávačem. Škoda je ovšem absence AES/EBU nebo I2S (k dispozici je pouze SPDIF digitální výstup).
 
Všechny přístroje z řady Cambridge CX jsou dodávány jako obvykle v černé nebo stříbrné povrchové úpravě s čelními panely z kartáčovaného hliníku.
 
 
 
Série CX od anglických Cambridge cílí směrem na pohodlí digitálních uživatelů. Proto se třeba D/A převodníky přestěhovaly do logického centra sestavy, do zesilovačů. Proto v katalogu nenajdete pod označením CX žádný integrovaný přehrávač disků, ale pouze transport - štíhlý, elegantní CXC, sloužící výhradně k seřazení jedniček a nul do dlouhé řady a odeslání směrem k D/A převodníku.
CXC kopíruje elegantní a stylový design nové řady, zaoblený, ale poměrně tlustý čelní panel má minimalistický design, podpořený zvláštní, přes celou šíří se táhnoucí přední "nožkou" měkkého, organického tvaru, která jednak zastiňuje průhled za přístroj a jednak prostě pěkně vypadá, o solidní stabilitě díky její šířce nemluvě.
 
CXC je na čele (tak jako ostatní přístroje řady) vybaven jen nejnutnějšími prvky; kromě mírně prosvětleného spínacího tlačítka je to logicky hlavně centrálně umístěná mechanika s mohutnými dvířky nad stejně rozměrným displejem s velkými, čistými a neagresivně svítícími znaky. Pak už jsou tu jen malá tlačítka - vlevo od displeje to pro vysunutí mechaniky, vpravo pak čtveřice pro nejzákladnější ovládání reprodukce.
 
Zadní strana je úplně stejně minimalistická - krom napájecí zásuvky je tu jen jeden koaxiální a jeden optický digitální výstup, to je po signálové stránce vše. Je tu nicméně ještě "ovládací" sekce - tedy vstup a výstup firemního kontrolního standardu Control Bus v podobě cinchů a 3,5 mm jack jako vstup pro IR signál.
 
Samotný přístroj je štíhlounký a lehounký - při standardní šířce 43 cm a hloubce 31,5 cm měří na výšku jen 8,5 cm a váží necelých 5 kg.
 
Mechanika samotná je identická s tou ve vlajkové firemní lodi 851C, jde o mechanismus a elektroniku S3 Servo. Také je tu beze změny převzatý systém korekce chyb v digitální doméně, tedy jde o účinnou eliminaci jitteru.
 
Nic dalšího vlastně v krabici CXC nenajdete, jde o ryze jednoúčelové zařízení, optimalizované ke svému výkonu - žádná SACD, žádné MP3 disky, žádná další zpracování signálu, jen co nejčistší a nejpřesnější načtení dat z kotoučků. Nutno říci, že mechanika spolkne kotouček velmi rychle, tiše a načte ho v podstatě okamžitě.
 
Cambridge CXC jsme poslouchali primárně v kombinaci s CXA80, ale také za pomoci převodníku ASUS Xonar Essence One MUSES MKII, případně digitálních vstupů v Cambridge CXN. Kromě CXA80 zesiloval i Naim Nait XS, případně Audionet PRE G2 / MAX či Rogue Audio RP-5 / M-180. Kotoučky roztáčel ještě Electrocompaniet EMC 1 MKIII a Naim CD5si. Propojeno bylo hlavně kabely TelluriumQ Silver a Black. Poslouchalo se přes Harbeth Monitor 30, Sonus Faber Chameleon B, Sonus Faber Venere 1.5, ale i GoldenEar AON 3, GoldenEar Triton Three a Xavian Perla.
 
CXC načítá kotoučky svižně a s lehkostí, s podobnou charakteristikou pak také zní, jakkoliv výsledek hodně ovlivňuje použitý D/A převodník. Většina dojmů v textu je tak založena zejména na (nejpravděpodobnějším) spojení s CXA80.
 
Kontrabas Charlieho Hadena v "Single Girl, Married Girl" ("Rambling Boy" | 2008 | Decca | 0602517791657) byl lehčí, s o něco menší váhou a trochu bez pocitu vyslovené naléhavosti, objemově ho však bylo správné množství. Na danou třídu pak byla velmi dobrá definice jednotlivých tónů, se solidní konkrétností. Tóny jsou navíc hezky houpavé a slušně hluboké, vládne tu klid a celková jemnost.
 
Hladkost a jemnost pokračuje i ve středních tónech, hlas Shirley Horn v "The Music That Makes Me Dance" ("You Won´t Forget Me" | 1991 | Verve | 847 482-2) byl velmi klidný a nepodbízivý, ačkoliv zůstával nad nástroji a neutápěl se v jejich tónech. Reprodukce plyne pocitově hodně bez stresu a bez námahy, vokál je čistý a poměrně bohatý na informace, i když analytický rozbor nahrávky spíše nečekejte. Vzduch, lehkost a tonální vyrovnanost spolu s pocitem realistického objemu však rozhodně ano.
 
V nejvyšším pásmu si drží Cambridge CXC svůj realistický objem a jakousi vnitřní pevnost. Cinkot vibrafonu v "Lonely Woman" ze stejnojmenného alba Modern Jazz Quartet (1998 | Atlantic | 8122 75361 2) není nijak bujaře znělý, spíše přesný a čistý, činely jsou pak lehounké jako pírko. Celkově jsou tóny přirozené a velmi snadno čitelné, objemově tak akorát. Přednes se ale celkově drží spíše trochu při zemi, se snahou o přesnost a vyrovnanost bez excesů.
 
Za dané peníze nabízí Cambridge CXC až překvapivě živou dynamiku, zvláště na makroúrovni. Vivaldiho "Koncert v B moll, RV501" (1994 | Denon | CO-78921) zazněl v podání trochu měkčích a lehčích, ale dostatečně důrazných a do hloubky prokreslených, docela pevných houslí. Transport je dostatečně přesný, aby produkoval zvuk s lehkostí a již slušným klidem, byť zvuku nedává úplně plnohodnotný impakt.
 
CXC je precizní mechanika a nabízí již slušný vhled do dění na stříbrném kotoučku. Stingova "I Hung My Head" z "Mercury Falling" (1996 | A&M | 540 486 2) byla dobře prokreslená, velmi dobře pak dokázal transport zreprodukovat jednotlivé vrstvy a umístit do nich nástroje. Lépe, než bychom v patnáctitisícové kategorii čekali. Nástroje, zdá se, mají své slušně načrtnuté místo a je mezi nimi prostor. Cambridge CXC vám sice neukáže miniaturní detaily pohybu prstů po strunách, neukáže vám rozvíření vzduchu smyčci těsně po dohrání tónu, ani vám nezprostředkuje rezonanci těl houslí, ale to nemůžete chtít od téměř žádného stroje s pětimístnou cenovkou, takže je to úplně v pořádku. CXC zato dokáže přinést dojem spojitosti, přichází tu již pocit poměrně organického propojení všeho dění.
 
Mechanika vás neohromí šíří ani hloubkou vykresleného prostoru, přesto dokáže udržet dobrý přehled. Piano, kontrabas a vokál v Hobgoodově "First Song" ("When the Heart Dances" | 2008 | Naim | naimcd112) byly slušně oddělené a konkrétní, mezi nástroji je cítit vzduch, ač jím reprodukce úplně nepřekypuje. Líbilo se nám, že zvukový obraz přeci jen má svou hloubku a plasticitu a dění se tak odehrává ve všech třech dimenzích.
 
Zdá se, že největší silou transportu Cambridge CXC je schopnost vykreslit zvuk bez excesů, "rovný" a čistý. Zappova "Willie the Pimp" z "Hot Rats" (1995 | Rykodisc) byla čistá, pod slušnou kontrolou, dobře poskládaná a rytmicky ubíhající bez pocitu tlaku či násilí, celá reprodukce je excelentně neúnavná, byť ji nelze popsat jako strhující.
 
Transport Cambridge CXC je vlastně velmi dobrým řešením, byť je cítit, že jde jen o doplněk "moderně" zaměřené řady CX, které vládne integrovaný zesilovač s D/A převodníkem a streamer. Právě v kombinaci s nimi se cítí CXC nejlépe. Jeho mechanika je rychlá, tichá a spolehlivá, což je zhruba vše, co se od takového přístroje čeká. Jeho zvuk je vyrovnaný, neokázalý a jsou v něm také cítit stopy "cxkového" klidu a nadhledu. Nejlepší je, že vás mechanika nepřijde na mnoho peněz a v tomto kontextu tak vlastně nemá CXC žádné problematické stránky.
 
KLADY
  • + pěkný design
  • + tichý a rychlý chod
  • + velmi dobrá cena
  • + čistý, vyrovnaný přednes
 
ZÁPORY
  • - za dané peníze nic, pokud hledáte čistý transport
 
© 2016 - Hi-Fi Voice
 
 
 

  • Nevíte si rady s výběrem?
  • Nevíte co, kde a jak?
  • Nemáte jasno v tom, či onom?

Pak využijte naší služby "šijeme sestavy na míru" !!

Upřesněte nám své představy a vize, případně finanční limity a my vám navrhneme hned několik variant sestav k posouzení, které budou přesně kopírovat vaše nároky a představy a usnadní vám tak další krok ve výběru.
Vždy existuje několik různých kvalitativních variant a tak si můžete za jedny peníze pořídit pouze průměrnou kvalitu, nebo vám za tytéž peníze můžeme navrhnout hned několik, i výrazně lepších, řešení.

Budete-li chtít, poradíme, posloužíme, zabalíme - prostě "Ušijeme Vám sestavu na míru" :-)
Už to děláme od roku 1999 - tak víme jak na to :-)


Hi-Fi na splátky

Doprava ZDARMA

Doprava zdarma

Váš košík

Košík je prázdný

Bonusy ZDARMA / SE SLEVOU
Napište nám

... nebo na email: hifimarket (zavináč) hifimarket.cz

Novinky v Hi-Fi marketu

  •  Sledujte Novinky, Zprávy & Tipy na našem Facebooku!

Sledujte naše Novinky na Facebooku

Přihlášení zákazníka

Newsletter - odběr novinek

Doprava na Slovensko